18 November 2010

ANEH TAPI BENAR

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
En Din : Monster!!!
Cik Shima : Mana die?
En Din : Tu...!
Cik Shima : Waaaa...
Aku : Ape pandang-pandang?
En Din  : Kesian...? Macam 10 taun tak makan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


Ishhh...Monster ye En Din! Siap la...Bapak aku memang macam tu. Perut dia yang macam mak buyong tak de pulak die kesah kan? Ari-ari push aku suh wat excercise. Aku?Ahhh...makhluk a.k.a monster yang sangat la rajin.

En Din, kalo kat Shah Alam hari-hari saya kene panjat tangga Batu Caves tu tau! Senaman jugak tu...tapi kan,kaki saya je ade muscle! Percaya? Baek la...Mulai sekarang, saya kene la rajin bersenam. En Din salu kecoh-kecoh, “Nanti nak kawen, runtuh pelamin. Nanti nak kawen, baju takde saiz!”...Ok...Melopong je la.

Tapi, aku biasa je. Nak kata gemuk,idak. Aku yang kata la, korang aku tak tau la. Sume ni bahana aku stop bersukan! Yeaaa...Dulu memang la aku aktif tahap karma, once aku stop terus jd mcm monster. Kenapa eh? Cik Shima cakap aku pemalas. Rumah kat Shah Alam tu dekat je ngan tasek, tapi aku hanya pandang je ngan sebelah mata. Kalo ade pn,sekadar cuci mata.Rugi woo tak cuci mata. Aisshhh...Bile la nk berubah jd mcm Beyonce?Mariah Carey? Angan-angan memang tinggi,usaha nye macam kentut je.Toouuuuttt...

Tapi bile difikirkan, sampai bile nak dibiarkan badan jd chubby tanpa hala tuju? Muscle sana sini. Cik Shima penah berpesan, “Tengok cermin, belek...cuit...cantik ke tak?”...”Nanti, takde sapa nak masuk meminang! Jadi la andartu terlampau!”...Ok...Kena lagi, tapi kali ni ngan bini En Din pulak. Pakatan ke? Oh snap...

Bile dikenangkan ayat-ayat berbaur sindiran tu, baru aku rasa sesuatu. Sesuatu yang sangat halus. Sangat panas. Sangat syahdu, bukan syahwat!I need to do something. Not too late to change it before it become worst kan? Errmmm...



p/s : en din dan cik shima...
thanks sebab memahami diri anak kamu yang degil lagi comot ini. 
tanpa kalian, tiadalah monster ini di dunia. 
cik shima, bleh tolong tak? tolong jangan masak sedap-sedap. 
anak kamu fobia! tuk adik-adik, aku pelik kenapa korang sume slim. 
genetik sape aku bawak ni? mencari konklusi...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sabor jela... juz be urself ok :)